Dream it. Wish it. Do it.

Som jag nämde tidigare vill jag få ut något med det jag skriver och jag vill bygga upp en grund till varför jag bloggar och ge inspiration till er läsare. Nåväl, jag kan börja med att berätta varför jag har en målvikt och varför jag överhuvudtaget har mål. Allting började någon vecka efter nyår. Jag hade redan tidigare funderat över ett bra nyårslöfte, not like a 'godislöfte' utan något helt större. Tillslut, var det något som viskade i mitt öra -  jag vill skaffa ett mål för mig själv och jobba efter mål. Men vad för mål, fanns det något som kunde förbättras eller ge en förändring? Min första tanke var att få fram en målvikt, satsa mer på träningar och äta nyttigare - inget godis eller sådana gottigheter. sedan kom min andra tanke, bättre självförtroende. Så jag satte fokus i det.
 
Varför just träning, själförtroende och vikt som mål? rakt på sak, jag hade skitdåligt självförtroende och det vet jag gott och väl men jag är på förbättrings vägen. Själv tyckte jag inte att jag är var 'snygga, söta, fina, smala' utan allt tvärt imot. Och det är en daglig kamp bara det att försöka tycka om sig själv och respektera att man är vacker på sitt eget sätt. Självförtroende är det viktigaste man har i sitt liv, utan det vad händer- Jag tror inte man kommer långt med ett dåligt självförtroende i sitt liv. Därför tränar jag, för att se en förändring av mig själv. Jag mår så mycket bättre efter varje träningspass- jag gjorde något bra för min hälsa, jag utmanade mig själv kanske lite mer än vanligt och jag spenderade tid på något jag älskar och något som är nödvändigt istället för att spendera den tiden tex framför datan eller gå onödigt på stan. Idag har jag modet att säga att jag är stolt över mig själv som faktiskt når framsteg i både träning och självförtroende. Jag kanske inte är det perfekta men jag är nöjd med att vara jag och ingen annan. Jag är inte i mål, men jag kämpar och jag slutar inte fören jag är där och någonting jag verkligen inte gör är att ge upp
 
Träningsprat Jag tränar 3-4 dagar i veckan, beroende hur mycket tid jag har. Då tränar jag på gymmet, kondition/armar/ben/mage och uthållighet men ibland, känne jag bara 'no gym' så då får det bli en springtur med hunden och fina vänner jo. Jag äter vanlig mat men har börjat 'lära' mig att äta fisk. Fisk är alltid något jag har avskytt så det är lite läskigt att äta det men för några veckor sen då jag knappt fick i mig fisken utan att tappa matlusten ordentligt så kan jag i nuläget äta fisk. Det här med godis och gottigheter, det är okej nångång men inte hela tiden. Jag kan ta nån godis till fredagsmys men inte käka sånt varje dag. Jag vill inte sätta för mycket press på mig själv och ha speciella maträtter och tänka vad får jag äta och inte utan jag får tänka med hjärnan vad jag stoppar i mig. Så ni där ute som har mål, ge inte upp. Prinsessors sagor slutar alltid perfekt lika så med prinsars. glöm inte, det är DU som kan fixa det du vill ha, eller nå målet. ingen annan kan göra det åt dig. och det är inte bara med träning utan med vilket mål du än har. Tro på dig sjäv och stå upp för dig so then i know you will make it. YOU ARE BEAUTIFUL♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Johansson

äntligen har du börjat blogga igen Steffi, sluta inte nu :D

Svar: Ja det har jag, nej det ska jag inte! :D
Stephenie Blombacke

2013-06-05 @ 09:43:50
URL: http://emmasjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0