Du är så mycket bättre

Varför behandlas människor olika? varför kränker man människor? varför kan man inte acceptera att vi är födda olika och vi har olika utseende? Har ni inte funderat på det? Jag blir så sjukt irriterande när man spottar på människor bara för att man ser lite annolunda ut. Jag kan berätta att en gång i skolan gick en kille förbi två tjejer. Ena tjejen gjorde 'kräkningar' bakom ryggen på pojken, den andra tittade på och skrattade. När han kommer in igen gör hon det igen framför ögonen på han. Hur omogen får man vara egentligen?inte bara med det, sedan skryter hon om vad hon gjorde framför den här stackars pojken. Inte mycket hjärna att tänka med. Såklart sa jag ifrån och frågade 'vafan dom höll på med' svaret jag fick var 'en blick som sa Är du dum i huvet eller typ' Jag hade aldrig kunnat kränka en annan människa, det är på fullt allvar bara löjligt och människor som gör det är omogna IDIOTER som kan ta och växa upp å lära sig lite vett och etikett. Att kalla någon 'tjock eller ful' gör varken dig eller den drabbade snyggare. Lär er istället att accepera varandra och gör erat och andras liv värdefullt. Lev för ett bra liv. För det du gör i ung ålder - att trakassera någon kommer du ångra i vuxen ålder och ställa dig frågan 'hur dum kunde jag vara, varför gjorde jag så mot hen?'.Ni vet bättre än så för ni har en hjärna. Då menar jag också att ni ska använda den SMART.
 
Tänk er själva att hamna i den drabbades situation, hur personen känner och mår när ni slänger ut onödiga och fullständigt patetiska ord? skulle du fortsätta då? knappas. Jag kan inte heller sitta här och beskriva hur en drabbad känner sig för jag har inte vart med om något sådant men jag kan förstå att det är en DAGLIG kamp att bli kränkt och höra ord som sätter sig in i skallen och hörs om och om igen. Bara att höra ord sårar & sånt måste vi människor börja förstå. Det är så många liv som har avslutas alldeles för tidigt pga idioter som inte tänker. Va istället schysst mot varandra. Jag säger inte heller att man kan gilla alla. Fine, du gillar inte den personen. visst, låt HEN va då. Gillar du inte så låt bli att prata. Lägg energin på något du tycker är roligt och som du vill spendera din tid på. Ingen MÄNNISKA mår BRA av att sabba någon annans liv, så varför ens göra det? ni är bättre än så guys. TÄNK, LEV OCH FÖRSTÅ!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0